Κράμπα: Αιτία και αντιμετώπιση

Η κράμπα είναι ένα ανεπιθύμητο σύμπτωμα που μπορεί να εμφανιστεί οποιαδήποτε στιγμή, ακόμη και στον ύπνο, προκαλώντας έντονο πόνο. Τι να κάνετε και πώς να προφυλαχθείτε.

Πρόκειται για μυϊκούς σπασμούς ενός ή περισσοτέρων μυών της ίδιας ομάδας του σώματός μας και διαρκούν από λίγα δευτερόλεπτα ως κάποια λεπτά. Προκειμένου να προφυλαχθούμε από τις κράμπες, πρέπει να προσέχουμε την άσκηση και τη διατροφή μας. 

Ειδικά για όσους γυμνάζονται, κράμπες μπορεί να προκληθούν λόγω ελλιπούς προθέρμανσης, μεγάλης επιβάρυνσης ορισμένων μυϊκών ομάδων ή κακής κυκλοφορίας του αίματος. 

Σε αυτή την περίπτωση συστήνεται σωστή προθέρμανση πριν από την άσκηση σε όλο το σώμα με ιδιαίτερη έμφαση στα σημεία που θα εξασκηθούν, μυϊκές διατάσεις πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος της άσκησης και προοδευτική επιβάρυνση κατά τη διάρκεια της προπόνησης. Οι αθλητές, λόγω τις παρατεταμένης προσπάθειας και της μεγάλης εφίδρωσης, χάνουν μεγάλα ποσά ηλεκτρολυτών (είναι τα στοιχεία που παίζουν σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος και είναι υπεύθυνα, ως έναν βαθμό, για τα προβλήματα μυϊκών σπασμών). 

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε, είναι να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας ώστε να επαναφέρουμε τον μυ στην αρχική του κατάσταση. 

Ο στόχος είναι απλός: προσπαθούμε να τεντώσουμε τον μυ. Αν η κράμπα εκδηλωθεί π.χ. στη γάμπα, προσπαθούμε να τεντώσουμε το πόδι μας και να τραβήξουμε προς το μέρος μας τα δάκτυλα του ποδιού. Αν εμφανιστεί στον δικέφαλο βραχιόνιο (ποντίκι), τεντώνουμε το χέρι και σπρώχνουμε τα δάκτυλα του χεριού προς τα κάτω. Πολλές φορές ο μυς παραμένει ερεθισμένος και μπορεί να ξανασυσπασθεί. Καλό θα είναι να γίνει μασάζ στο σημείο, ζεστό ντους και ξεκούραση. Εάν τα συμπτώματα επιμένουν, απαιτείται εξέταση από γιατρό και εξετάσεις αίματος.

Αν και η κράμπα μπορεί να εμφανιστεί οποιαδήποτε στιγμή προκαλώντας έντονο πόνο, η θεραπεία της είναι σχετικά εύκολη, αρκεί να κρατήσουμε την ψυχραιμία μας.

Πηγή: onmed.gr

Τα σχόλιά σας
ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ