Ορεινή ποδηλασία; Κάθε αρχή και δύσκολη...

Όπως όλα τα όμορφα πράγματα, έτσι και στην ορεινή ποδηλασία κάθε αρχή είναι και δύσκολη. Δεν πρέπει όμως σε καμία περίπτωση να απογοητευόμαστε γιατί πιστέψτε με, αφού ξεπεράσετε τις πρώτες δυσκολίες, μετά τίποτα δεν θα μπορεί να σας σταματήσει, ώστε να απολαύσετε τα οφέλη που σας προσφέρει το άθλημα της ποδηλασίας σε συνδυασμό με την φύση.

Μάθε να δουλεύεις τις ταχύτητες

Τα περισσότερα ποδήλατα που κυκλοφορούν σήμερα έχουν ταχύτητες. Μακριές (δύσκολες) και κοντές (εύκολες). Οι μακριές ταχύτητες είναι αυτές που τις χρησιμοποιούμε σε ευθείες και κατηφόρες και στην ουσία θέλουμε να βάζουμε δύναμη στο πετάλι μας και να έχουμε «βαρύ πάτημα» ενώ οι κοντές είναι μόνο για ανηφόρες, όπου θέλουμε να είναι ελαφρύ πολύ το πετάλι μας και να μην χρειάζεται πολύ δύναμη για την περιστροφή του. Θα πρέπει λοιπόν να μάθετε να τις αλλάζετε σωστά, και την κατάλληλη στιγμή. Όσο πιο νωρίς καταλάβουμε ότι πρέπει να κατεβάσουμε ή να ανεβάσουμε ταχύτητα, τόσο πιο αποτελεσματικό θα είναι. Πρέπει να προσπαθούμε να μην κουράζονται οι μυς μας μόνο και μόνο επειδή έχουμε αφήσει δύσκολη ταχύτητα, σκοπός μας είναι να βάζουμε την λιγότερη δύναμη, διατηρώντας σταθερό το ρυθμό περιστροφής των πεταλιών (ιδανικά 60 – 90 στροφές ανά λεπτό).

Ανηφόρα αγάπη μου

Για τους αρχάριους ποδηλάτες η ανηφόρα είναι ο χειρότερος εχθρός τους, ειδικά στην αρχή. Ενώ οι πιο έμπειροι και προπονημένοι τις λατρεύουν. Το κύριο λάθος που κάνουν στην αρχή οι περισσότεροι είναι ότι βλέποντας μία ανηφόρα να ξεκινάει, προσπαθούν να φτάσουν στην κορυφή της γρήγορα, με αποτέλεσμα να τα δίνουν όλα στα πρώτα μέτρα χωρίς να υπάρχει ούτε μία πιθανότητα να καταφέρουν να βγάλουν και τα υπόλοιπα. Αυξάνονται οι παλμοί, κόβεται η αναπνοή, κατά συνέπεια οι μυς δεν οξυγονώνονται σωστά και έρχεται γρήγορα η εξάντληση. Η ανηφόρα θέλει υπομονή και αργό ρυθμό. Πρέπει να βάλετε εύκολη ταχύτητα, πολύ εύκολη θα έλεγα, να ρίξετε τον ρυθμό σας τόσο όσο να σας επιτρέπει να ανασαίνετε σωστά και σταθερά και να προσπαθήσετε να ανέβετε την ανηφόρα σιγά – σιγά. Λίγα μέτρα την κάθε φορά. Θα εκπλαγείτε από την εξέλιξη σας μέρα με την μέρα.

Εξοικονόμηση δυνάμεων

Ένα άλλο συχνό λάθος που κάνουμε στην αρχή είναι τα ανεβοκατεβάσματα σε ρυθμό. Εκεί δηλαδή που πάμε ευθεία και έχουμε σταθερό ρυθμό μπορεί να δίνουμε απότομα και μετά να ξαναγυρνάμε στον σταθερό ρυθμό μας. Αυτό αν είσαι αρχάριος δεν είναι και τόσο καλό, γιατί εξαντλούνται οι μυς πιο εύκολα. Πρέπει να ποδηλατούμε προσεκτικά ώστε να κάνουμε καλή εξοικονόμηση δυνάμεων, ειδικά αν έχουμε να βγάλουμε μία διαδρομή που δεν την ξέρουμε. (αν είμαστε πιο προπονημένοι έχοντας καλή φυσική κατάσταση, το παραπάνω είναι ένας ωραίος τρόπος να βελτιώσουμε την αερόβια ικανότητά μας).

Η ορεινή ποδηλασία σε βοηθάει να γνωρίσεις και γιατί όχι… να γίνεις ένα με την μαγική μας φύση. Σε ταξιδεύει σε καταπράσινα τοπία, σε σημεία με απίστευτη θέα και ομορφιά, σου δίνει την δυνατότητα να ακούσεις την φωνή της μέσα από τους ήχους των δέντρων και των ζώων της. Και μην ξεχνάτε τον στόχο σας! Την κατάκτηση της κορυφής και την διασκέδαση της κατηφορικής επιστροφής! Είναι ένα ταξίδι που το συστήνω ανεπιφύλακτα σε όλους, μικρές κορυφές για την δύσκολη αρχή που ολοένα θα γίνονται μεγαλύτερες.

Τα σχόλιά σας
ΠΡΟΒΕΒΛΗΜΕΝΕΣ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΕΙΣ